هیچ محصولی در سبد خرید شما وجود ندارد.
بسته
جستجو
فیلترها

کاکتوس ساکولنت (بیماری انگلی جلبک)

کاکتوس و ساکولنت

سِس بر سطح کاکتوس و ساکولنت

یک گیاه کاملاً انگلی می‌باشد که دارای ریشه و برگ نیست و مواد غذایی مورد نیاز خود را بطور کامل از کاکتوس و ساکولنت میزبان می‌گیرد. بذر گیاه سس به مدت بسیار طولانی در بستر می‌ماند و گاه تا ۱۳ سال در خاک دوام می‌آورد و قادر به جوانه زدن می‌باشد

کنترل و پیشگیری :

استفاده از بذر خالص

سس را قبل از به بذر نشستن به هر طرق ممکن نابود نمایید: مکانیکی. شیمیایی.

سوزانیدن و غیره هر قطعه از رشته‌های سس در طول فصل بهار و تابستان به تنهایی می‌تواند رشد کرده و آلودگی ایجاد نماید؛ لذا به هنگام مبارزه مکانیکی کلیه سس‌های کنده شده باید در جایی به دور از محصول کاکتوس و ساکولنت جمع‌آوری و روی آن نیز خاک ریخته شود. یا بهتر این که سوزانیده شوند تا بذرهای موجود نیز از میان بروند.

تغییرات ظاهری

  • نام : رسوب بدنه

علائم:

بدنه کاکتوس و ساکولنت با املاح آب(آهک….)کاور میشود.که به طیف رنگ کرم یا سفید دیده میشوند.

دلایل شیوع:

رسوب و املاح بیش از حد آب مصرفی و نداشتن فیلتر آب

کنترل و پیشگیری:

بدلیل رسوب دور بدنه فرآیند تنفس کاکتوس و ساکولنت متوقف و در نهایت گیاه از بالا شروع به پوک شدن میکند که باید بعد از مشاهده با پنس… بطوریکه به بنده آسیبی نرسد آنهارا جدا و خارج کرد.

استفاده از هیومیک اسید،بیوبیست گلد با دز یک به هزار تا ساختار خاک را اصلاح نماید

استفاده از اب مقطر در فواصل کوتاه

استفاده از دستگاه فیلتر آب و سختی‌گیر

  •  نام : املاح آب

علائم:

مشاهده نواحی قهوه ای روشن یا سفید یا کرم…رنگ که از باقی ماندن املاح اب برروی بستر تشکیل میشود،و با لمس کردن آنها متوجه دانه های ریز سنگ خواهید شد.این مورد شبیه سفیدک پودری است با این تفاوت که به مرور زمان تغییر رنگ میدهد و حالت آرد مانند ندارد.

کنترل و پیشگیری:

استفاده از دستگاه فیلتر آب و سختی‌گیر

  • نام: لکه برگی (Leaf spot)

علائم:

ایجاد لکه‏های قهوه‏ای و سیاه رنگ بر روی کاکتوس و ساکولنت که می‎تواند در نتیجه عوامل مختلفی مانند: 1- آفتاب سوختگی، آبیاری زیاد، آسیب‎های مکانیکی، بیماری‎های قارچی و یا نیش حشرات ایجاد شود.

اگر لکه حاصله خشک باشد در نتیجه آفتاب سوختگی حاصل شده که با کاهش میزان نور و حذف برگ‎های آسیب دیده می‎توان از توسعه این عارضه جلوگیری کرد.

اگر لکه حاصله خمیرمانند باشد در نتیجه آبیاری بیش از اندازه ایجاد شده و با انتقال گیاهان به بستر خشک و کنترل میزان آبیاری می‎توان از توسعه لکه‎ها جلوگیری کرد.

اگر بیماری قارچی عامل این عارضه باشد افتادن برگ‎ها مشاهده می‎شود که بایستی برای مبارزه با این بیماری از قارچ‎کش‎های سولفوره استفاده نمود.

چوبی شدن (Woody stem)

چوبی شدن ساقه‎ها در نتیجه افزایش سن بوده و امری طبیعی است.

نام: قرمز شدن کاکتوسها

علائم:

قرمز شدن کاکتوسها

دلایل شیوع:

دلیل قرمز شدن کاکتوس و ساکولنت تغییر در نور و دمای پاییز که دویاره به رنگ اصلی برمی گردند. وقتی نور  زیاد هست قرمز می شوند و وقتی نور کمتر شود شروع می کنند به رشد مجدد و سبز شدن. در صورتی که با آب سرد کاکتوس ها را آبیاری کنید رنگ آنها قرمز میشود .

کنترل و پیشگیری:

برای جلوگیری از این مشکل حتما در فصل زمستان از آب هم دما با هوای گلخانه استفاده کنید .

نظر خود را وارد نمایید.